Wyobraźcie sobie prowadzenie interesów przy użyciu tylko własnoręcznie przygotowanych/napisanych komunikatów. U większości z nas, wizja taka może wywołać co najmniej dreszcze. Cyfrowe narzędzia niewątpliwie są bardziej funkcjonalnie, aczkolwiek drukowane media mogą być istotnym wsparciem nawet dla firm, która działają tylko online. Czy print marketing to już przestarzała, niezasługująca na uwagę metoda? Czy klienci firm operujących w sieci nie są najbardziej responsywni na cyfrowe kanały komunikacji? Mimo, iż tak nam się zdaje, druk papierowych materiałów jest wciąż bardzo efektywną metodą marketingową.

Dlaczego druk jest nadal ważny? Druk angażuje więcej zmysłów, niż media cyfrowe, co sprawia, że doznanie będzie łatwiej zapamiętane. Jeśli klient ma możliwość dotknięcia i powąchania papieru, zdobywa innego rodzaju wspomnienia i wrażenia powiązane z marką. Po drugie, druk pozwala na szersze spojrzenie i wgłębienie się w wizualne wrażenia dotyczące produktu. Sprawdź, czy świetnie wyglądające na ekranie monitora logo i kolory, wyglądają tak samo dobrze na papierze.

Druk materiałów pozwala również zbadać zaangażowanie odbiorców, w razie gdybyśmy chcieli wyjść z ofertą sklepu poza Internet i cyfrowe formy reklamy. Umożliwia odpowiedź na pytanie, jak zachowałby się klient i jaka byłaby jego o reakcja na produkt, gdyby nie oddziaływały na niego interaktywne metody przykuwania uwagi np. baner czy video. Ponadto, druk pozwala w sposób wymierny na budowanie wiarygodności w grupie docelowej. Dzięki obecności np. loga „w realnym świecie” dajesz znak, że myślisz o istnieniu marki poważnie, świadomie i blisko lokalnej społeczności.

Ostatecznie druk działa na korzyść personalizacji. Przypomina ludziom, że za biznesem online kryje się człowiek. Warto pokazać swój wizerunek klientom, dodać ręcznie napisane hasło czy zachętę do skorzystania z oferty.

Należy pamiętać, że działając tylko w sferze online interakcja z lokalną sferą biznesu nie jest łatwa. Natomiast zdobycie bazy lojalnych klientów w twoim regionie to dobry sposób na rozpoczęcie działalności. Print marketing może więc posiadać znaczący wpływ na rozwój e-commerce. Najlepszym przykładem jest otrzymywanie katalogów firm, które prowadzą tylko sprzedaż online. Przejrzenie oferty w formie papierowej będzie dla klienta wygodniejsze, natomiast dzięki możliwości zakupu online niezwykle szybkie. Istnieją nawet aplikacje mobilne, które pozwalają na cyfrową interakcję ze sklepem, podczas oglądania katalogu. Na początek, warto sprawdzić efekty takich działań, drukując i rozprowadzając kilkustronicowy materiał promocyjny. Spróbuj zaistnieć w swoim otoczeniu. Przydatne mogą okazać się pocztówki, czy wlepki. Pomyśl, w jaki sposób zachęcić nowych klientów do odwiedzenia twojej witryny.