Niewątpliwie, obszar e-commerce nie jest zarezerwowany wyłącznie dla niezwykle doświadczonych sprzedawców czy wielkich międzynarodowych korporacji. Każdy, przy pomocy łatwo dostępnych narzędzi może więc zająć się tego rodzaju handlem. Sprzedaż online pozwala wszystkim przedsiębiorcom, niezwykle szybko dotrzeć do nowych rynków i klientów na całym świecie. Warto więc zapoznać się z 4 kluczowymi zasadami kreowania strategii dla swojego biznesu e-commerce:

1. Wybór odpowiedniej lokalizacji

Co prawda, w internetowej rzeczywistości nie ma żadnych granic, jednakże jeśli planujesz sprzedaż międzynarodową skoncentruj się konkretnym rynku i właśnie tam rozpocznij promocję online. Do pewnego stopnia to język angielski stanowi „online lingua franca”, jednakże pamiętaj, że dla niektórych rynków np. Chin, nie jest on szczególnie użyteczny.

Udowodniono, że 75% klientów-poliglotów, preferuje zakupy w języku ojczystym. Aż 55% z nich twierdzi, że dokonałoby zakupy jedynie w sklepie, w którym informacje byłyby dostępne w ich języku! Dlatego też, współpraca z lokalnymi tłumaczami pozwoli zachować poprawność, a co więcej naturalność języka. Warto też pamiętać o przygotowaniu takich materiałów wizualnych, które będą odpowiednie dla danej kultury (np. kciuk w górę, to obsceniczny gest w kulturach Bliskiego Wschodu, Zachodniej Afryki, czy Ameryki Południowej).

2. Dobór słów kluczowych

Kwestia wyboru słów kluczowych jest ściśle powiązana z tłumaczeniami. Nie należy tutaj stosować dosłownych zamienników, zaczerpniętych prosto ze słownika. Alternatywne i dopasowane do rynku docelowego słowa klucze, będą o wiele bardziej efektywne. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem jest sytuacja, kiedy tłumacz jest również specjalistą od SEO. Wartą rozważenia kwestią jest również ustawienie dla adresu WWW swojego sklepu internetowego domeny narodowej. Zwiększy to wiarygodność strony i jej częstotliwość wyszukiwania przy pomocy przeglądarki.

3. Odpowiednia platforma e-commerce

Prowadzenie biznesu e-commerce jest absolutnie możliwe przy użyciu własnej witryny internetowej, jednakże wiele firm preferuje włączenie się i korzystanie z już istniejącej platformy. Istnieje szereg popularnych platform e-commerce, które posiadają narzędzia pozwalające na efektywne prowadzenie sklepu internetowego. Warto zapoznać się z ich ofertą i wybrać tą najbardziej odpowiednią dla naszej działalności.

4. Mobile

Marketing mobilny to niezwykle ważny obszar działania, niezależnie od rodzaju działalności. Na niektórych rynkach np. indyjskim czy chińskim, urządzenia mobilne to najpopularniejszy sposób łączenia się z Internetem. Badania Google z 2014 r. pokazały, że pomimo powszechnego ich użycia, nie wszystkie strony internetowe są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Jest to więc prawdziwe wyzwanie dla początkujących sprzedawców.