1. Zwiększona segmentacja list remarketingowych

W styczniu 2014 Google Analytics odświeżyła funkcję segmentacji remarketingowych poprzez dodanie nowych sposobów dzielenia danych demograficznych użytkowników, a także pozwoliła na tworzenie nowych list remarketingowych, opartych na nowych funkcjach segmentacji odbiorców. Nowy interfejs użytkownika jest dostępny i umożliwia tworzenie list remarketingowych opartych na pochodzeniu, zachowaniu, oraz danych demograficznych. Upewnij się, że masz włączone funkcje reklamodawcy displayowego, oraz raporty danych demograficznych i zainteresowań.

2. Remarketing dynamiczny zintegrowany z Google Merchant Centre

Poprzez otrzymanie rozwinięcie funkcji list retargetingowych dla AdWords, menadżerowie e-commerce posiadają teraz możliwość polepszenia targetowania odbiorców poprzez użycie różnych wymiarów i wskaźników w Analytics. Innymi słowy, uruchomiono bardziej dogłębną integrację remarketingu pomiędzy AdWords i Analytics. Oznacza to, że odbiorcy będą znacznie precyzyjniej targetowani behawioralnie wraz z dostępem raportowania produktu w Analytics.

3. Integracja Google Analytics z AdMob

W marcu Google dodało opcję głębokiej integracji Anatylics z jego platformą reklam. Użytkownicy nie muszą już logować się oddzielnie do tych dwóch platform. Posiadają dostęp do Analytics bezpośrednio na koncie AdMob.

4. Content Experiments

Integracja Menadżera Tagów Google z Eksperymentami Google Analytics w prosty sposób dostarcza możliwości ustawiania i przeprowadzania eksperymentów w celu wprowadzania zmian od promocji w aplikacji do layoutu menu. Z Menadżerem Tagów Google jesteś w stanie zmodyfikować konfiguracje aplikacji dla istniejących użytkowników bez konieczności instalowania nowej wersji. Rezultaty będą widoczne poprzez interfejs raportowania Analytics.

5. Raportowanie reklam True View na Youtube

W marcu Google opublikował również raport z nowej kampanii video skupiającą się na reklamach True Views wyświetlanych na portalu YouTube. Użytkownicy mogą teraz widzieć szczegółowe efekty kampanii TrueView na ruch na ich stronie oraz dochody. W celu zmierzenia ruchu związanego z innymi typami kampanii Google korzysta z z Google Display Impression Reporting.

6. Universal Analytics

W końcu Google wypuściło w pełni funkcjonalną wersję Universal Analytics dla każdego, kto posiada pełną wersję Classic Analytics. Udostępniono tym razem jeszcze więcej funkcji np. remarketing z Google Analytics czy pełne wsparcie Menadżera Tagów Google.

7. Możliwość łączenia Analytics z kontami w AdWords

Aktualizacja ta znacznie poprawia proces łączenia konta, a także pozwala zaoszczędzić czas np. przy wpisywaniu haseł. Każdy kto posiada uprawnienia administratorskie może stworzyć i uaktualnić działania pomiędzy tymi dwoma kontami.

8. Remarketingowanie inteligentnych list w Google Analytics

Inteligentne listy automatyzują i szczegółowo analizują proces podejmowania decyzji w remarketingu. Ich działanie bazuje na anonimowych danych konwersji zgromadzonych na milionach stron internetowych używających Google Analytics i udostępniających w Google ruch na ich stronie.

9. Powiadomienie diagnostyczne Google Analytics

Głównym celem tego narzędzia jest gromadzenie danych o jakości, uświadomienie użytkownika o jej skali oraz pomoc w działaniach, jak je naprawić. Narzędzie diagnostyczne często skanuje system w poszukiwaniu problemów. Szuka informacji o zaginionych lub zniekształconych tagach, filtrach powodujących konflikty, oraz powieleniach w raportach.

10. Permalink: Shared Assets

To proste narzędzie, które pozwala udostępniać konfiguracje Google Analytics Twojemu całemu przedsiębiorstwu, a nawet dalej. Możliwe jest udostępnianie m.in.: segmentów, celów, kanałów grup klientów, modeli atrybucji, panelu, czy raportów klientów.